Monday, March 28, 2011

Skriftlig oppgave 3

Hva liker jeg best da jeg bor i Norge?

Før jeg kom til Norge, visste jeg veldig lite om dette nordlige landet. Jeg visste bare at Norge har mange fjell og er veldig kald. I tillegg er levestandard høy og det er dyrt å leve her. Nå har jeg bodd her i tre år og vet jeg mye mer om Norge. Det er mange ting som jeg liker og noen ting som jeg ikke liker så mye.

Norge har et veldig godt miljø. Det er nesten ikke forurensing her i landet. Luften er ren og vannet er det beste i verden. Dessuten kan vi finne skoger nesten overalt. Nordmenn bryr seg veldig mye om miljøet.

En annen ting som jeg liker i Norge er at folk er veldig vennlige og hjelpsomme. Hvis du trenger hjelp du skal få hjelp. Jeg føler ikke at jeg er diskriminert fordi jeg ikke er norsk. I tillegg er alle like i Norge slik at du får samme utdanning og helsetjenester uansett om du er rik eller fattig. Likestilling er en flott ting i Norge.

Jeg liker også Norges natur. Det er vakkert i alle årstider. Om vinteren kan det bli veldig kaldt og mye snø. All trær og hus er dekhet med snø og bli hvite. Hele byen ser ut som i et eventyr. Om sommeren er det grønt overalt. Solen skiner, himmelen er blå og naturen lever. Det er også pent om høsten og om våren.

No comments:

Post a Comment