Tuesday, May 24, 2011

Skriv om en jobb du har nå

Jeg jobber som ingeniør på et privat selskap i Oslo. Selskapet mitt er et lite firma med ca. 20 ansatte. Vi selger programvarer som lager 3D modeller av, for eksempel, stoler, maskinnser eller bygninger. Jeg hjelper våre kunder med å installere programvarene og viser dem hvordan programvarene fungerer. Hver dag sitter jeg på kontoret mitt og svarer på telefoner og e-post fra kundene. Av og til reiser jeg til dem for å møte. Kundene våre kommer fra ulike deler av landet, derfor må jeg reise til forskjellige byer for eksempel Bergen, Stavanger, Trondheim eller Ålesund. En eller to ganger i uka holder jeg et opplæringskurs på kontoret mitt. Mange kunder liker å gå på kurs for å lære nye teknikker.

Jeg liker jobben min veldig mye fordi det er interessant. Jeg har forskjellige oppgaver og lærer nye ting hver dag. Jeg liker også å møte og snakke med kunder fra hele Norge. I tillegg er kollegene mine veldig flinke og hjelpsomme. Jeg lærer mye fra dem. I lunsjen snakker vi ofte om kundene våre og andre ting. Jeg har mye moro på jobb og jeg tror at jeg ikke skal bytte jobb likevel snart.

1 comment:

  1. Hei,

    Jeg går på Folkehøgskole og har forelska meg mer enn jeg noensinne har vært før. Jeg har aldri vært
    så forelsket som jeg er nå, det er helt sinnsykt (Aldri vært forelsket heller). Folk sier at forelskelse er en god følese, men for tiden er det ganske trist. Jeg er forelsket i ei med kjæreste, vi har bare noen måneder igjen på skolen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. En av tingene er også at denne jentene er ei av mine "beste" venner på denne skolen og vi har samme humor og alt slikt. Vi henger mye sammen etter skolen og alt sånn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hun er helt nydelig. Forrige gang vi var ute på fylla sammen, satt vi utrolig nok å skravla mye av hele kvelden. Skal jeg ta det som et positivt tegn? Hun sa til og med på et tidspunkt "......, hva er det å IKKE like ved deg". Som et tegn på at hun er glad for å ha meg som venn. Problemet er hovedsaklig at hun har kjæreste. Hennes bestevennine på skolen vet at jeg er forelsket i henne. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg fortelle det siste skoledag? Hvordan skal jeg gå frem? Jeg er helt fortapt og vet ikke hva jeg skal gjøre..

    ReplyDelete